خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند خبر داد

ارجاع ۸ پرونده تخلف زیست‌محیطی به مراجع قضایی در نهاوند     

نهاوند-رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از ارجاع هشت پرونده تخلف زیست محیطی طی سه ماه گذشته به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۳۸
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند از ارجاع هشت پرونده زیست محیطی طی سه ماه گذشته به مراجع قضایی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد پرونده که با شکایت این اداره انجام شده، سه مورد در حوزه محیط زیست طبیعی و پنج پرونده دیگر مربوط به حوزه محیط زیست انسانی بوده است.

وی افزود: در حوزه محیط زیست هر سه پرونده منتهی به صدور رای شده‌اند که برای یک مورد آن قرار منع تعقیب، یک پرونده منتهی به محکومیت متهم به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح شکاری در حق دولت و یک پرونده دیگر نیز تحت رسیدگی قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به پرونده‌های حوزه محیط زیست انسانی گفت: پرونده‌های حوزه محیط زیست انسانی مربوط به آلودگی‌های محیطی است که توسط خودرو‌های تانکر حمل فاضلاب انسانی صورت می‌گیرد.

وی به بررسی پرونده‌های ارجاعی این حوزه از سوی دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: از مجموه پنج پرونده ارجاعی دو پرونده منتهی به صدور رای محکومیت متهمین به پرداخت جزای نقدی، کیفر یک سال حبس تعزیری که برای یک سال تعلیق شده و توقیف خودرو‌های تانکر حمل است.

قیاسی در خصوص سه پرونده باقیمانده نیز گفت: سه پرونده باقیمانده نیز در شعب ۱۰۱ و ۱۰۲ کیفری این شهرستان تحت رسیدگی قرار دارد که در صورت صدور حکم اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات